&C kiekt Het Perfecte Plaatje: Linda maakt foto's met haar grote teen en Filemon wordt korzelig

Entertainment

&C kiekt Het Perfecte Plaatje: Linda maakt foto's met haar grote teen en Filemon wordt korzelig

Anne van Aartrijk
Door

Anne van Aartrijk

Gepubliceerd op

19 oktober 2022 om 22:00

Bron / Fotografie

Beeld Unsplash & RTL

Gepubliceerd op

19 oktober 2022 om 22:00

Bron / Fotografie

Beeld Unsplash & RTL

Het Perfecte Plaatje. Een programma dat - soms moet je maar gewoon eerlijk zijn - &C's entertainmentredacteur Anne nog nooit had gekeken. Maar aangezien de kijkcijfers niet liegen en trending topics zorgen voor fomo, waagt ze dit seizoen toch een poging.

Daar gaan we: aflevering 2. Die beginnen we met een schone lei, aldus Tijl. Inge zal wel opgelucht zijn. Liggen die middelvingers eindelijk achter haar. Maar helaas Inge, die staan voor altijd op mijn netvlies gebrand. Lees ook: Het Perfecte Plaatje is begonnen: Trijntje 'bubbelt' en Edwin en Linda blijken allesbehalve amateurs Opdracht 1 De eerste foto wordt geschoten vanuit een kikvorsperspectief en moet een stedelijk element bevatten. Althans, dat is de bedoeling. De helft van de kandidaten heeft namelijk lak aan de opdracht en kiest gewoon een ander perspectief.  Filemon houdt zich wel aan de opdracht. Hij richt zich deze week op gebouwen, niet op mensen. Een ezel stoot zich immers niet twee keer aan dezelfde steen. Oh, en op iets plantaardigs. Zoals tulpen in een prullenbak bijvoorbeeld. Of tulpen op een bagagedrager. Gelukkig heeft hij zelf ook snel door: dat plantaardige, dat is 'm niet.  Oké, misschien stoot een ezel zich af en toe wel een tweede keer. Inge richt zich namelijk opnieuw op contrasten. Wat het tegenovergestelde is van een flatgebouw? Een strandbal natuurlijk. Al helemaal als je 'm, net als Filemons tulpen, op een fiets legt. Great minds think alike, dat blijkt maar weer.  Het lot is tot nu toe niet aan Bentes zijde geweest. Vorige keer werd ze geblokkeerd door een bommelding, deze week balanceren we opnieuw op het randje van een nationale ramp. De Feyenoord-fanshop is gesloten. Paniek. Tijd voor de eerste beoordeling. Ik had het vorige week niet durven dromen, maar Filemon wint. Hij reageert zelf ongeveer net zo enthousiast als iemand die met blote voeten op een legoblokje stapt, maar ik ben in ieder geval blij. En hij toch ook wel een beetje, als we zijn hey-vrachtwagenchauffeur-toeter-eens-gebaar mogen geloven. Opdracht 2 Bij de tweede opdracht gaat de verkleedkist open en Maiks baard eraf. We hadden het niet beter kunnen beschrijven dan Tijl. 'Een historisch televisiemoment.' Waar de opdracht voor Maik emotioneel zwaar beladen is, is Linda vooral heel erg in haar nopjes. Het lukt haar namelijk een foto te maken met haar grote teen. Of die foto ook tot de winst gaat leiden, kan haar geen moer schelen. Ze maakt een foto! Met haar teen! De grote!  Daar is Filemon weer. Dit keer als een kleine schnabbelartiest die een vrouw probeert te veroveren. Overduidelijk een rol, want ik merk al snel: zingen is niet zo zijn ding. Ondertussen loopt Tijl een beetje te etteren met de rookmachine, waar Filemon dan weer korzelig van wordt. Korzelig ja. Ik geef het maar gewoon toe: dat woord moest ik googlen. Tina heeft net als vorige week een verhaal in haar hoofd. Dit keer is-ie kort, maar krachtig: iemand ombrengen. Want zo pakken wij vrouwen volgens Tina de macht terug. Ik heb maar een paar seconden de tijd om me af te vragen wie Tina in godsnaam het begrip emancipatie heeft uitgelegd, want voor ik het weet ligt er een man voor dood met zijn hoofd in een wasbak. Belangrijk detail: hij heeft een oud pak aan dat niet nat mag worden. Helaas voor hem blijken Tina's kuiten in staat te zijn autonoom kranen open te draaien. Weg model, hallo ramp. Uiteindelijk besluit ze haar moordlust links te laten liggen en focust ze op het vastleggen van drie ijkpunten van het leven. 'Plassen, poepen en roken.' Lees ook: En de award voor hinderlijkste Expeditie Robinson-kandidaat gaat naar… Opnieuw is de winst voor Filemon. Een meesterwerk, noemt William zijn foto. Weer viert Filemon dit door vrachtwagenchauffeurs massaal op te roepen tot toeteren. De foto van niet-zo-amateur-fotograaf Edwin vindt William daarentegen ranzig, dus iedereen staat weer gelijk. Bij Tina's foto weet hij niet zo goed waar hij naar kijkt. William is duidelijk nog niet bekend met de ijkpunten van het leven.  Minder gezellig nieuws is dat Inge weg moet. Het allerleukste aan haar deelname? Dat ze hoorde dat ze deel mocht nemen. Daarna begon de ellende.  Volgende week: naakt. Zin in. Denk ik. 

delen
Anne van Aartrijk

Anne van Aartrijk is redacteur bij &C, geboren in 2000 (ja, dat is al langer dan tien jaar geleden) en getogen in Brabant, maar dan zonder de zachte G. Is verslaafd aan kaasstengels en is er heilig van overtuigd altijd te kunnen voorspellen waar de treindeuren precies open zullen gaan.

Meer van deze auteur